Projekt „Entrepreneurship Training Program in Education" / description of the project „Entrepreneurship Training Program in Education"

Erasmus+

Seminarium upowszechniające projekt „Entrepreneurship Training Program in Education”

13 marca 2019 roku odbyło się seminarium dotyczące projektu „Entrepreneurship Training Program in Education”. Uczestnicy zapoznali się z założeniami i celami projektu, a także z działaniami podejmowanymi przez instytucje partnerskie. Wśród prelegentów znaleźli się przedstawiciele różnych szkół średnich zawodowych z Belgii, Finlandii, Grenlandii, Estonii oraz inkubatora przedsiębiorczości z Hiszpanii.

Omówiono metody nauczania przedsiębiorczości, w tym TOY-model i narzędzie do samobadania „Entrepreneurial school”. Uczestnicy warsztatów „Coaching przedsiębiorczości drogą do sukcesu…” podzielili się swoimi doświadczeniami oraz tym, jak wpłynęły one na ich sytuację zawodową. W seminarium wzięli udział przedstawiciele Powiatowych Urzędów Pracy, szkół średnich, Centrum Kształcenia Ustawicznego oraz Kuratorium Oświaty.

Spotkanie miało na celu promocję idei przedsiębiorczości w edukacji oraz wymianę doświadczeń między instytucjami. Prezentacje i dodatki to materiały edukacyjne i filmy, które mogłyby stanowić wsparcie dla przyszłych działań w zakresie przedsiębiorczości.

Informacje o wybranych załącznikach

  • Projekt_ENTRETOY_Bialystok_13_03_2019.pdf:

    Dokument opisuje projekt "Entrepreneurship Training Program in Education", który jest realizowany w ramach programu ERASMUS+ w celu nauczania przedsiębiorczości dorosłych. Kluczowe działania obejmują implementację metody TOY-model oraz szkolenia dla pracowników Powiatowych Urzędów Pracy w Polsce i innych krajach partnerskich.

  • Belgia_Entrepreneurial_School.pdf:

    Załącznik przedstawia program edukacyjny "ENTRETOY" w Jemappes, Belgia, skupiający się na wsparciu lifelong learning dla osób pracujących i poszukujących zatrudnienia. Kluczowym punktem jest promowanie przedsiębiorczości oraz zmiana mentalności w kierunku akceptacji ryzyka, co jest wspierane przez nowy model szkolnictwa przedsiębiorczości.

  • Finlandia - Toy model.pdf:

    Załącznik przedstawia model edukacyjny TOY, który został opracowany w Ikaalinen w 2008 roku i skupia się na przedsiębiorczości oraz nauce na miejscu pracy. Kluczowym punktem jest to, że model ten stał się popularny w Finlandii, zyskując uznanie w Europie jako jedna z najlepszych metod edukacji przedsiębiorczej.

  • Grenlandia - Niuernermik Ilinniarfik.pdf:

    Załącznik przedstawia doświadczenia związane z wdrażaniem modeli TOY i ES w szkole zawodowej Niuernermik Ilinniarfik w Nuuk, Grenlandia. Kluczowym wnioskiem jest to, że model TOY poprawił zaangażowanie oraz motywację uczniów, co zostało wzmocnione przez strukturalne podejście modelu ES, które umożliwia nauczycielom efektywne wdrażanie tych metodologii.

  • Estonia_Tartu Art School.pdf:

    Tartu Art School in Estonia offers full-time and apprenticeship studies, as well as continuing education, focusing on entrepreneurship and the development of artistic competencies. Its curricula equip graduates with the skills to work as self-employed artists or in the art and design industry, ensuring a personal approach due to its small size of around 240 students.

  • Hiszpania_CEEI-Burgos.pdf:

    Załącznik przedstawia program Explorer Burgos, skierowany do młodych studentów pragnących rozwijać swoje umiejętności przedsiębiorcze. Kluczowym celem programu jest poprawa kompetencji przedsiębiorczych uczestników poprzez praktyczne metody, takie jak Lean Startup i Agile, w oparciu o system warsztatów oraz wsparcie mentorów.

Pełne treści załączników znajdziesz w artykule.

13.03.2019 r. odbyło się seminarium upowszechniające projekt „Entrepreneurship Training Program in Education". W jego trakcie przedstawiono założenia i działania podejmowane w projekcie, a także cele, które mają być osiągnięte. Swoją obecnością zaszczycili oraz uświetnili spotkanie przedstawiciele instytucji partnerskich, którzy zaprezentowali swoje organizacje oraz rolę i zadania realizowane w projekcie
- Institut d'Enseignement de Promotion Sociale de Jemappes z Mons w Belgii – szkoła średnia zawodowa – koordynator projektu,
- SASKY - Sastamalan koulutuskuntayhtymä z Tampere w Finlanii – szkoła średnia zawodowa, funkcjonująca w ramach konsorcjum szkół,
- Niuernermik Ilinniarfik z Nuuk w Grenlandii – szkoła średnia zawodowa,
- Tartu Kunstikool – Tartu Art School z Tartu w Estonii – szkoła artystyczna,
- CEEI Burgos (Associacion Para La Gestion Del Centro Europeo De Empresas e Innovacion De Burgos) z Burgos w Hiszpanii – inkubator przedsiębiorczości.
W trakcie seminarium  zaprezentowano metody nauczania przedsiębiorczości rozwijane i udoskonalane w ramach projektu. Przedstawicielki konsorcjum szkół SASKY omówiły założenia metody TOY-model, zaś przedstwiciele koordynatora projektu przedstawili kwestionariusz "Entrepreneurial school" - narzędie do samobadania przez szkoły i instytucje poziomu przedsiębiorczości.  Ponadto wśród prelegentów pojawili się uczestnicy warsztatów „Coaching przedsiębiorczości drogą do sukcesu…", którzy opowiedzieli o swoich wrażeniach z udziału w tych warsztatach oraz jak to wpłynęło na ich obecną sytuację zawodową. Wśród uczestników seminarium byli przedstawiciele m. in. Powiatowych Urzędów Pracy województwa podlaskiego, szkół średnich z terenu Białegostoku, Centrum Kształcenia Ustawicznego i Lokalnego Centrum Doradztwa Zawodowego, Kuratorium Oświaty w Białymstoku, Białostockiego Parku Naukowo-Technologicznego oraz Litewskich Publicznych Służb Zatrudnienia (z Wilna i Alytusa) .

Prezentacje
- Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku
- Institut d'Enseignement de Promotion Sociale de Jemappes z Mons w Belgii
- SASKY - Sastamalan koulutuskuntayhtymä z Tampere w Finlanii
- Niuernermik Ilinniarfik z Nuuk w Grenlandii
- Tartu Kunstikool – Tartu Art School z Tartu w Estonii
- CEEI Burgos (Associacion Para La Gestion Del Centro Europeo De Empresas e Innovacion De Burgos) z Bugros w Hiszpanii
- film "Coaching przedsiębiorczości dorgą do sukcesu"

 
&imagePreview=1

zdjęcia

&imagePreview=1 &imagePreview=1 &imagePreview=1
Informacje o publikacji dokumentu